Hvordan har du det?
For at kunne afgøre om projektet har bidraget til en bedre almen sundhed blandt eleverne, kan I lade eleverne dokumentere, hvordan de har det i løbet at de uger, som projektet finder sted. Formålet kan også være at gøre eleverne opmærksomme på, at der er mange faktorer, som påvirker, hvordan de har det.
Instruktion til eleverne
I løbet af de uger, hvor I deltager i På Egne Ben, skal du udfylde, hvor meget du sover, hvor meget du spiser, og hvordan du har det. Når projektet er slut, kan I i klassen regne alle elevernes resultater sammen for at se, om der er nogen forskel på, hvordan I har det i klassen før og efter projektet. Udfyld skemaet hver dag, inden du går hjem fra skole.
Uge 1 | Mandag | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag |
---|---|---|---|---|---|
Timers søvn | <6 6–8 >8 |
<6 6–8 >8 |
<6 6–8 >8 |
<6 6–8 >8 |
<6 6–8 >8 |
Hvor meget spiste du til morgenmad? | Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Hvor meget spiste du til frokost? | Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Lidt Normalt Meget |
Sådan har jeg det i dag | 🙁 😐 🙂 |
🙁 😐 🙂 |
🙁 😐 🙂 |
🙁 😐 🙂 |
🙁 😐 🙂 |
Når de fem uger er gået, indsamler I alle elevarkene anonymt. Vælg om du som lærer vil regne resultatet sammen, eller om du vil blande arkene og dele dem ud igen, så hver elev får et ark, som vedkommende skal lægge sammen. Man kan få maks. 12 point på en dag.
<6 | 1 point |
6–8 | 2 point |
>8 | 3 point |
Lidt | 1 point |
Normalt | 2 point |
Meget | 3 point |
🙁 | 1 point |
😐 | 2 point |
🙂 | 3 point |