På Egne Ben På Egne Ben

Øvelserne og hvilke fag de er relevante for

På siden her kan du se hvilke øvelser, der er relevante, alt efter hvilket fag du underviser i.

Billedkunst
Trafiksikkerhed – Vejskilte
Trafiksikkerhed – Mit vejskilt
Trafiksikkerhed – Hvor må man egentligt cykle?
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Sundhed – Jonna, Jens og jeg
Opgave – Vær endnu mere aktiv
Opgave – Fremtidskampagnen
Opgave – Klassens miljømanual

Biologi
Miljø – Vurderingsøvelse om miljø
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Sundhed – Jonna, Jens og jeg
Sundhed – Vurderingsøvelse om sundhed
Sundhed – Hvad er bedst og sikrest?
Sundhed – Hvordan har du det?
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Bæredygtig udvikling – Hvor kommer varerne fra?
Bæredygtig udvikling – Problemløsning
Bæredygtig udvikling – Bæredygtig udvikling på skolen
Tværfagligt – Hvad kan jeg selv gøre?
Tværfagligt – Hvordan ved man, hvad der er sandt?
Opgave – Vær endnu mere aktiv
Opgave – Fremtidskampagnen
Opgave – Klassens miljømanual

Dansk
Trafiksikkerhed – Vejskilte
Trafiksikkerhed – Kammeraternes skolevej
Trafiksikkerhed – Vurderingsøvelse om trafiksikkerhed
Trafiksikkerhed – Startøvelse
Trafiksikkerhed – Ægget
Trafiksikkerhed – Hvor må man egentligt cykle?
Miljø – Vurderingsøvelse om miljø
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Er det nødvendigt at flyve?
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Sundhed – Jonna, Jens og jeg
Sundhed – Vurderingsøvelse om sundhed
Sundhed – Hvad er bedst og sikrest?
Bæredygtig udvikling – Kritisk tænkning
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Tværfagligt – Hvad kan jeg selv gøre?
Tværfagligt – Hvordan ved man, hvad der er sandt?
Opgave – Personalets transportvaner

Fysik
Trafiksikkerhed – Ægget
Trafiksikkerhed – Refleks
Miljø – Vurderingsøvelse om miljø
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Tværfagligt – Hvad kan jeg selv gøre?

Geografi
Trafiksikkerhed – Kammeraternes skolevej
Trafiksikkerhed – Startøvelse
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Er det nødvendigt at flyve?
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Bæredygtig udvikling – Hvor kommer varerne fra?
Bæredygtig udvikling – Vores CO2 fodaftryk
Bæredygtig udvikling – Problemløsning
Bæredygtig udvikling – Bæredygtig udvikling på skolen
Tværfagligt – Hvad kan jeg selv gøre?
Tværfagligt – Er skolevejen et generationsspørgsmål?
Opgave – Fremtidskampagnen
Opgave – Klassens miljømanual
Opgave – CO2-banken

Historie
Tværfagligt – Er skolevejen et generationsspørgsmål?

Idræt
Trafiksikkerhed – Kammeraternes skolevej
Trafiksikkerhed – Koncentration og stabilitet i forbindelse med trafiksikkerhed
Trafiksikkerhed – Startøvelse
Trafiksikkerhed – Hvor må man egentligt cykle?
Sundhed – Jonna, Jens og jeg
Sundhed – Vurderingsøvelse om sundhed
Sundhed – Hvad er bedst og sikrest?
Opgave – Vær endnu mere aktiv
Opgave – Fremtidskampagnen

Kemi
Miljø – Vurderingsøvelse om miljø
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Forstå og forklar drivhuseffekten
Sundhed – Jonna, Jens og jeg
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Tværfagligt – Hvad kan jeg selv gøre?
Tværfagligt – Hvordan ved man, hvad der er sandt?
Opgave – CO2-banken

Matematik
Trafiksikkerhed – Vejskilte
Trafiksikkerhed – Startøvelse
Miljø – CO2-udledning
Miljø – Er det nødvendigt at flyve?
Sundhed – Hvordan har du det?
Bæredygtig udvikling – Vores CO2 fodaftryk
Opgave – Personalets transportvaner
Opgave – CO2-banken

Samfundsfag
Trafiksikkerhed – Vejskilte
Trafiksikkerhed – Vurderingsøvelse om trafiksikkerhed
Trafiksikkerhed – Mit vejskilt
Trafiksikkerhed – Hvor må man egentligt cykle?
Trafiksikkerhed – Cykelquiz
Sundhed – Hvad er bedst og sikrest?
Bæredygtig udvikling – Hvem bestemmer egentligt?
Bæredygtig udvikling – Kritisk tænkning
Bæredygtig udvikling – Tidsrejsen
Bæredygtig udvikling – Bæredygtig udvikling på skolen
Tværfagligt – Hvordan ved man, hvad der er sandt?
Opgave – Fremtidskampagnen